Spontan Batman

Hade räknat med en lugn lördagkväll, inte så mycket stök & bök utan mest bara suktat efter tystnad! Tänkte sttoppa barnen i säng i rimlig tid och för en gångs skull få några vakna timmar för mig själv i mörkrets dunkel.
Det sket sig..

När jag vart på väg hem efter att ha hämtat nyckeln av modern då jag ska vara blomvakt när de är i Grekkland så fick jag mess av Donns som undrade om jag o boys ville komma ner och se film med D & R.. barnen vart med på det hela så fick snabbpacka gosedjur och snuttar ifall det skulle bli trötta barn medan filmen pågick.
Tog buss ner igen och hann förbi Tempo för lördagsgodis innan vi vart framme strax efter kl 20. Kul att göra spontansaker utan att tänka på tiden.

Kom överrens om Batman och förutseende som man är som mamma hade jag dragit med mig min bärbara dator ner så William kunde ligga i Donns säng och se på tecknad Mr Bean som han föredrog istället.
Barnen vart rätt överspelta innan vi kom oss iväg men väl där nere vart de som ljus, de uppförde sig så pürfekt !*stolt mor*

När filmen nått sitt slut vart det 2 sovande småkillar. Donnsy erbjöd sig att köra hem oss vilket varnen vart rätt tacksamma över trots att de nästintill gick i sömnen de steg de behövde gå.

Behöver knappast nämna att de slocknade omgående efter de fått lagt huvudet på kudden väl hemma!

Men varför ska de vakna så hiskeligt tidigt om helgmornarna..!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari