TvättHitler

Morgonen är jättevacker.. frisk hög isande luft som riktigt krampar sig i luftrören när man drar in djupa andetag. I tvättstugan surrar maskinerna som de alltid gjort, sådär hemtrevligt lagom hyptnotiserande för den trötte.
Nästan som en vacker tavla.. men den här tavlan for i golvet med ett brak.
TvättHitler har bokat samma tvättpass som jag. Den där oerhört jobbiga tanten som ska lägga sig i allt o alla där inne, hon som inte förstår att gömmer jag mig bakom min mobil och mitt headset så vill jag inte chittchatta alls. Hon som gärna vill använda mina maskiner med så fort jag fått ur min tvätt ur dem. Hon som kommer med en gammal barnvagn lastad med tvätt från en hel kontinent.. det är hon - Tvätthitler!!
Idag är tvätthitler grinig, lite morgontrött måntro? Who cares old lady.. inte den här Tinan som efter en natt fylld av just skit känner sig rätt rustad mot tanters surighet! Men när man vid den åldern är kommen så borde man lärt sig lite morgonhyfs, som ett hej när man klampar in men ikke.

Antar att varje tvättstuga har sin egen Hitler.. men varför ska min alltid lyckas tajma in samma pass som jag??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari