Hinns ej med..

Inte så mycket bloggande sista dagarna..
Inte ens igår kväll hade jag ork utan blev sängen direkt.

Dagen började med skolgång för barn. Frukost och sedan tvättstugan för mig. Gott o få göra det när barnen ändå är i skolan. Inget spring eller gnäll över hur ofantligt tråkigt det är att binda sig 3 timmar i till denna stuga.
Barnen kom hem medans jag vek tvätt och bäddade rent lite snabbt. Åkte ner en kortis till stan och handlade för Williams skolutflykt idag, hans allra första :) Hem igen och pannkaksgräddning, extra många så W kunde få med sig kalla pannkakor som matsäck idag.
Medan vi satt och åt fick vi ett mess från D som undrade om vi vart sugna på morotstårta. Barnen tvekade inte och när vi hade ätit färdigt blev det buss ner till stan igen. Doftade riktigt hembakt när ungarna barkade igenom dörren till D, här är det inga knackningar - rätt på bara!
Hade tagit med en påse bullar så blev riktig fikakväll med slutet av Alvin & Gänget, tvspel och såklart brödratjafs om vem som störde vem i spelandet.
Donns skulle iväg och handla så han vart snäller och skjutsade hem tacksamma oss.

När vi kom hem vart det raka vägen i säng för oss alla och nu är det ny dag.

Tisdag och barnen i skolan, William på utflykt.
Själv ska jag på möte på jobbet. Ska köra en ny variant att barnen åker hem efter skolan och går in själva tills jag kommer hem. Får se hur detta går och mobilen ifall något händer..

Återkommer senare.. hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari