Nöjd och såld

Jag somnade.. kom väl knappast som någon chock. Vaknade till med ett ryck och hann precis säga natti till D innan han fick dejt med JohnBlund.

Inte mycket annat att göra nu än att försöka somna om igen. Tröttheten sitter i mer än igår.

Jag är nöjd över dagen, Fick både diskat och fixat buren som jag hade tänkt där på slutet. Disken tog emot men efter överläggning med mig själv så förlorade jag stort och fick diska i alla fall. Glad över det nu efteråt för massa disk var det. Sen har jag en löjlig kaffevana. Kaffet smakar aldrig lika gott som i några speciella muggar jag har. Är de odiskade blir kaffeupplevelsen bara halv om ens det! Imorgon får moi ren kaffenjutning :p

Jag är ju helsåld på den där pastagratängen jag pratat om innan. Nu var det tredje gången på 2 veckor som jag gjorde den. Första ggn hade jag som sagt i lite julskinka, andra ggn skivade jag i lite köttfärsbiff som jag hade över sedan dagen innan. Idag blev det falukorv som jag strimlade i i fina småstavar. Pastamojset funkar ju till precis vad som helst och ungarna slukar det lika mycket som jag.. ooh, nu kurrade magen till igen! Billigt, enkelt och lättlagat!

Vilken gladkänsla det är när man öppnar kylskåpet och det inte gapar tomt tillbaka mot en.. Mathandling är något av det roligaste som finns. Och veckans Willysvara måste såklart vara Falukorvarna från Scan. Köp två för 30:- Ska köpa en vända till så har jag falukorv för ett tag framöver sedan. En annan sak som köptes var kycklingklubbor från Kronfågel. Två stora påsar för 35:- Så nu har vi både korv och kyckling.. Wihuu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari