Räkningsröj

Började styra upp min och Kevins mobilräkning förra månaden genom att skaffa 3Familj. På det sättet kommer vi minska Kevins räkningsdel eftersom han enbart för det mesta bara ringer och messar mig. Med 3Familj blir då allt kostnadsfritt för oss två att nå varandra både med sms och samtal, dvs inga uppkopplingsavg osv. Kostnaden för detta abb. är 99:-
Jag tyckte även att jag låg något högt på smsförbrukningen så lät det gå en månad till för att se hur jag ligger till och visst är det så att jag kommer spara pengar på att välja tillvalet 3Flat, innebär 3000 sms för 99:- Enbart denna månaden låg mina sms för en kostnad av 285:- Så även där finns pengar att spara in. Totalt sett hoppas jag att dessa två små förändringarna gör att mobilräkningen minskar minst 200:- per månad.
Varför betala mer än man behöver. krävs att man ser över sina utgifter då som då.

Det här året har startat med en rejäl röjning bland de bekväma pengafällorna som man oftast bara betalar och inte bryr sig så mycket om utav av korkade anledningen att det är bekvämt.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Nu låter du precis som min man, han som inte är snål utan bara väldigt ekonomisk...

2009-01-20 @ 20:20:13
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: Maja

Det där är så himla smart! Har också 3000 sms för 99 kr, skitpraktiskt. :D

2009-01-20 @ 22:08:29
URL: http://missmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari