Men nu har det hunnit bli torsdag..

Hmm.. jaa. Denna dagen har varit, verkligen varit åt alla håll och kanter.

Började trött för att övergå i kafferus till senare dusch-pigg som blev till frisk-luft-hurtig som ändrade sig till yay-över-lyckade-middagen-glad för att bli halvmosig tills ungarna nämnde buggad dator då vips panikhysteri infann sig ända tills lugnet började infinna sig när jag fann lösningen.

Ja så var det. En rätt okej dag, helt okej humörmässigt. Ja, ända fram till datorn ballade ur då såklart. Har kört Vista i 1½ år nu och aldrig aldrig haft minsta insident eller råkat ut för fel. Verkligen varit görnöjd. Idag försvann den sviten. Tydligen reagerade bildskärmskortet mot en Vistauppdatering som troligtvis installerades under eftermiddagen. Resultatet var en skärminställning på 800x600 med noll möjlighet att ändra. Efter x antal drivrutinsuppdat. och liknande fick jag gjort en systemåterställning från långt tillbaka som fungerade. De senaste dagarnas blev det ingen ändring på.
Så nu har jag avbockat att nya uppdateringar ska installeras automatiskt så jag kan gallra bort de som gör att det havererar. Nu är jag lugn igen, inte lika lugn var jag när jag trodde att allt buggade på grund av ungarnas pc-spel.

En bra sak med att jag fick se allt i 800x600 var att jag såg hur bloggen uppförde sig. Inte så bra. Men jag intalar mig själv att det måste vara väldigt få människor som har den skärminställningen dessa dagar och att de som ändå harvar runt med den ändå inte hittar till min blogg.
Jaja, märker jag att det blir mycket kommentarer ang detta får jag försöka trixa ännu mer.





Var det någon förresten som såg fina månen tidigt ikväll hur stor och färgfull den var?
Himla vackert för er som missade.
Då saknade jag ett bättre objektiv till min kamera men det får bli min framtidsdröm.

Här har vi min lilla pluttmåne tagen nu senare på natten. Har mist både färg och storlek under de gångna timmarna.



Det är svart ute inatt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari