Känns skitabra!

Jag är kaffehög. Det är okej så.

Idag är det den 5 Januari 2009 och fortfarande har mitt ljusa seende för detta nya år inspirerat mitt sinne. Känns jäkla gott att vara förbi 2008 nu. Jag tror och känner att det här kan vara det mest harmoniska året på länge.
Här sitter jag nu.. rätt nyvaken. Egentligen kunde jag lika gärna fallit ner i någon tröttsvacka men nej, inte idag.

När saker nu gått emot mig har jag vänt på synsättet och istället för att det skulle vara en negativ påverkan har det blivit till en tacksamhetskänsla av det istället. Som ett uppvak att man ska vara glad för det man har utan att ta något för givet. Ett ypperligt exempel var i torsdags kväll.

Jag satt hemma med mina gojjor i soffan. Inlindade i täcken och sladdar från datorn som låg bekvämt i mitt knä. Allt var lugnt tills Doris fann något jag inte tyckte hon skulle äta upp och flaxade iväg till buren. Kvickt, alldeles för kvickt var jag uppe efter henne.. så kvickt att jag missade kolla var headsetsladden var vilket resulterade i ett jättekraftsdrag från fel håll ur usbporten. Mitt tre månader gamla jättefina superbra headset har nu en total mosad usbkontakt.. skalet runt om trasades i bitar och föll till mattan och sladdarna inuti är rätt av. Men min första tanke efter "neeeeeeeeeeej" var ändå vilken himla tur jag hade att både usbingången och resten av datorn hade klarat sig oskadd. Datorn är intakt och det är det viktiga. Headsetet fick mig vara tacksam över att min kära dator klarade sig fint trots det hårda rycket. Headset är en lyxpryl som jag får skaffa när jag anser mig få råd igen.. men nu spelar det ingen roll. Ledsen över att det gick sönder ja, men ändå überglad över min hela fina dator.
Hellre en dator utan headset än ett headset utan dator!

Lite samma det där med ekonomin som blev så totalförintad med tanke på marsvin och veterinär och mediciner osv. För en vecka sedan kändes det stenkört att vi skulle ha minsta chans att klara oss fram till den 19 Jan. Nu ser jag det som att det kan kanske gå med lite tur från universum. Bara 14 dagar kvar innan pengar dimper in igen, ingen omöjlighet att leva på 50:- per dag om allt vill sig väl :)

Marsvinen ja.. nu vill jag inte ta ut någon glädje i förskott utan håller mig ändå reserverad, men faktiskt hade Gosens sår han bitit på ena benet läkt sig en hel del sen schamponeringen förra veckan. Kan det vara så att det inte kliar längre så han inte behövde bita alls. Jag håller tummarna för att vi får bukt med det här nu. Schampot visar sig i så fall vara dunderschampo och något lurt med det är det nog om de inte får lov att sälja det i Sverige hur som helst , nu får de enbart lov att skriva ut det på licens. Ska göra en ny renstädning av buren samt nytt Maliseb-bad av dem innan jobbet ikväll.

Så trots allt som varit påfrestande sista veckorna känns det ändå rätt toppen :)
Idag lyckades jag dessutom sova ända tills kl 14.30 när D ringde, bra mycket mer sömn än jag hade räknat med! Yay!

Diggar 2009!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari