Morgonen..

Jag vill inte ta ut något i förskott men jag tror faktiskt killarna är med om en riktig självförtroendeboost just precis nu. Som ni ser sitter jag hemma och inte alls på en buss mot Sandersdal som jag alltid brukar göra vid den här tiden.
Har länge varit övertygad om att boys utan problem klarar att ta bussen även till skolan på egen hand. Det som stoppat är den tryggheten Kevin känt av att ha mig med. Sen så har jag inte tasslat så mycket om det då jag hellre åker med enbart till skolan och lämnar dem än att bli sittandes där i klassrummet som i våras. Valet var rätt enkelt där.

Men idag så :p
Ingen hemlighet att ekonomin vart rätt genomusel sen oplanerade veterinärbesöket vilket gjort att vi denna månad har fått spara in på månadskorten till bussen, inget konstigt med det. Vilket gör att var resa jag gör med dem drar iväg rejält på hundrakorten jag köpt. Så snirklade det lite fint och pratade om prioriteringar med Kevin. Om de åker själva till skolan nu tors och fre så sparas det då 32:- som man faktiskt skulle kunna använda till ett glasspaket eller liknande under helgen. Pengar som vi annars ej hade haft.
Klart K var intresserad av detta. W var lite mer tveksam då han tycker att K tjatar på honom under bussfärderna de gör utan mig. Till en början var K inte alls på humör för kompromissa att W skulle slippa sitta längst in på sätena som han inte vill men väl borta vid busshållplatsen när W protesterade mot att åka själv så ändrade K sig och var übervänlig, och båda pojkarna kom med bussen härifrån.
Sa till att de skulle ringa när de kom fram till skolan.

Det här skapar en timma extra egentid för mig idag om allt går vägen :)


Morgonen startade upp jättebra. Jag och Kevin fick en liten mjukstart innan William väcktes. Men tror nog det var små oroliga fjärilar i magen trots allt för när det började dra ihop sig var han seg med att få på sig kläderna, började klaga på ont i vänster handled osv. Förstod att det han ville var att få vara hemma men utan en enda tår eller panikanfall så kom vi oss ut. Ute snöar det idag :D Underbart väder.. sa till dem att om snön finns kvar när de kommer hem från skolan vid 14 tiden så ska vi ut och åka pulka. Tror det uppskattades :)

Uppdat. Nu ringde K och allt hade gått bra på vägen.. Det här är en stor dag, även om de sen slutar att åka ensamma när vi fått månadskort igen så har de ändå bevisat för sig själva vad de kan klara av på egen hand!!


Så nu är jag redan hemma, varm och go istället för frusen på en fullpackad buss i morgonrusningen. Hur fantastiskt som helst, tror jag ska fira med lite havregrynsgröt :)


Kommentarer
Postat av: Maja

Havregrynsgröt för mig också :) Härligt med dina stora killar! Puss!

2009-01-08 @ 10:18:11
URL: http://missmor.blogg.see
Postat av: Therese

Va duktiga dina killar e=) O du som kämpar på!!!

Skönt o slippa gå ut i detta skit vädret.

Kram

2009-01-08 @ 14:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari