Wind of change..

Som ett resultat av den starka tilltro till det nya året har jag ett enormt sug att förnya mig. Bort med det gamla, in med det nya. Sen såklart behöver det inte vara det dyraste eller det finaste, bara det betyder något för mig. Fick Elloskatalogen idag och hittade massa linnen och blusar/skjortor jag hade kunnat tänka mig.. men allra allra störst har viljan att få någon annorlunda färg här hemma. Så det känns som ett ommöblerat rum, nytt i det vardagliga.

Köket är nog nr uno för makeover men tycker det är svårt att matcha med den guloreanga tapeten som väggarna består av. Men nu idag fann jag en gardin med tulpaner som både innehöll gult och några nyanser av grönt. Grönt är skönt. Tulpanerna är väl perfekt nu under våren och det gick lätt att få den att gå ihop med andra gröna färgtoner. Kanske inte alla gillar den men den hade nått tycker jag. Bara det att den går med tapeten är tacksamt. Så till gardinen passade det fint med grön löpare till köksbordet och en ny trasmatta till golvet. I dagsläget består allt av beige så detta kommer bli en färgklick och en upprustning. Även en ny liten enkel billig fönsterlampa till detta då den vinröda jag har är rätt utsliten och inte alls kommer passa in. Dessutom mer plats för blommor på fönsterbrädan när lampan blir hängande.

Som om detta inte var nog hittade jag reaöverkast och tillhörande reakuddar för totalt 187:- i beige och creme som kommer få sovrummet att ändra sig. Även där en likadan fönsterlampa i passande färg som överkastet då jag mosade den befintliga ikealampan när jag rensade klädkammaren för några veckor sedan.

Summan av kardemumman blev överkomligt under 800:- för två lampor, en matta, en gardin, två löpare, ett överkast och två prydnadskuddar :) Grejt va!
Som om det inte kunde bli bättre så frågade jag moder om gardiner kunde bli en tidig födelsedagspresent och yes det kunde de.. kan inte bli så mycket bättre eller hur!


 

 




Kommentarer
Postat av: Therese

Gud va din positiva anda smittar av sig när man läser din blogg... Känns som nån satsar på ett super år 2009. Härliga våriga saker du beställt, kommer bli super nice...

Kram

2009-01-08 @ 20:21:06
Postat av: Anonym

Jag är precis likadan just nu. Jag håller precis just nu (förutom att jag skriver till dig då förstås :P) på att rensa ur garderoben. Har köpt träningskort och ny hårfärg och ja... mycket nytt!

2009-01-09 @ 14:30:08
Postat av: Maja

Det där var iaf från mig ;)

2009-01-09 @ 14:30:44
URL: http://missmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari